Member details

Efteling

Join
Come here often? Join this hangout! To get in touch with other regulars, for example, or to keep up to date of what's going on.

Hangouts are the new networks for visitors of bars, restaurants & clubs. Only the owners can be moderators. This way they can keep their visitors posted on new events. We'll add photo sharing, gadgets, polls and messages soon!
Sort by: -Old first- | New first

28 Apr, 09:29
Gisteren naar de Efteling geweest. Maar de entree prijzen, en ook de prijzen van eten en drinken zijn niet mis.

Om 27 euro entree te betalen vind ik dan nog niet erg. Dat vind ik ook de moeite waard. Alles is altijd netjes verzorgd in het park zelf. De efteling is een van de weinige pretparken waar we nog nooit een klacht hebben ingediend. (dat doen we normaal bij ieder minpunt van een park)

Maar de prijzen van de horeca vind ik asociaal duur.
Blikje redbull 2,40
Ciabatta met zalm 4,00

Natuurlijk kan je ook zelf eten mee nemen maar ja, je bent toch een dagje uit.

Ook vind ik het jammer dat er weinig gezonde dingen te verkrijgen zijn. Zeker bij de kleine eetstalletjes is het voornamelijk vette hap. (maar dit even tussendoor)

Wat is jullie mening?
28 Apr, 18:13
't eten is inderdaad duur ^^
Maar ik moet wel zeggen dat het eten daar echt superlekker is..
Maar iets goedkoper zou niet verkeerd zijn ( a )
30 Apr, 14:24
Ja, ik ben het absoluut met je eens, het is gewoon schreeuwend duur.
Wij nemen zelf altijd wel drinken (indd RedBull enzo) mee. De rest aan eten kopen we gewoon daar. Maar het is anders gewoon niet te doen., Je moet er tenslotte ook al naar toe rijden, en ook die benzineprijzen rijzen de pan uit :-s

30 Apr, 19:55
Duur is de horeca ook buiten de Efteling. Ik kijk dus ook niet op van deze prijzen. Als ik in de efteling 2 euro betaal voor een blikje bier is dat te begrijpen, de lokale kroeg rekent namelijk ook 1,90 voor een glas waar nog minder in zit dan in een blikje.
Vergelijk je op deze manier de prijs van RedBull ben je in de efteling goedkoop uit. Bij het stappen betaal je voor zo'n blikje namelijk al snel 3,50, ook als je voor de uitgaansgelegenheid toegang moet betalen!

Wel begrijp ik dat het vervelend is dat er nog zoveel bovenop die 27 euro komt en baal ik er ook wel eens van, maar aan de andere kant hoef je niet te sjouwen en krijg je lekker vers eten en koel drinken. Voor mij dus elke keer weer gewoon bij de Efteling mn hapjes halen.
30 Apr, 19:56
Duur is de horeca ook buiten de Efteling. Ik kijk dus ook niet op van deze prijzen. Als ik in de efteling 2 euro betaal voor een blikje bier is dat te begrijpen, de lokale kroeg rekent namelijk ook 1,90 voor een glas waar nog minder in zit dan in een blikje.
Vergelijk je op deze manier de prijs van RedBull ben je in de efteling goedkoop uit. Bij het stappen betaal je voor zo'n blikje namelijk al snel 3,50, ook als je voor de uitgaansgelegenheid toegang moet betalen!

Wel begrijp ik dat het vervelend is dat er nog zoveel bovenop die 27 euro komt en baal ik er ook wel eens van, maar aan de andere kant hoef je niet te sjouwen en krijg je lekker vers eten en koel drinken. Voor mij dus elke keer weer gewoon bij de Efteling mn hapjes halen.
1 May, 20:21
Ik vind het daar ook heel duur , ik heb in 3 dagen tijd 20 euro aan eten en drinken uitgegeven. Het is dan wel lekker , maar veelste duur.
2 May, 10:48
Tja het is wat aan de prijzige kant, maar het is nou eenmaal voor pretparken steeds moeilijker om staande te blijven. Kijk maar naar het land van ooit.

ik neem meestal ook wel wat mee maar koop toch een holle bolle gijs patatje....

In ieder geval op de kaartjes bezuinig ik wel door airmails en actie's
Elk jaar ga ik er toch heen...maar het zou idd wel lekker zijn als de broodjes wat goedkoper zijn als de patat...Broodjes zijn namelijk veel gezonder

Euro disney das pas duur.....!!!!
2 May, 15:35
hm.. die prijzen vind ik niet zo duur hoor? Ja het is veel geld maar buiten de efteling om kun je het vaak niet veel goedkoper krijgen.
Ooit ergens een ciabatta met zalm voor veel minder gezien?
3 May, 12:27
Ik vind het nog niet zo extreem, net wat de anderen zeggen, in de gewone horeca vind je het ook niet gauw goedkoper. Het kan wel goedkoper, maar ik kijk er niet zo van op.

Wat die gezonde hap betreft: dat is bij veel parken zo, niet fijn, zeker niet als je kinderen bij je hebt en niet elke dag patat met ze wilt eten. Maar een kop soep of een tosti kun je meestal ook wel kopen.
4 May, 18:15
Als je naar andere parken kijkt die wat mij betreft minder bieden: Walibi World, Bobbejaanland, Movie Park Germany. Zijn de prijzen allemaal rond de 27 euro. Efteling heeft toch echt een veel beter aanbod dan de bovenstaande parken. Dus wat dat betreft is de prijs goed!
5 May, 21:26
je kan gewoon eten van huis meenemen niks mis mee en dan hoef e ook niet te zeuren dat het te duur is*-)

daarbij vergeten heel veel mensen dat je de efteling ook torenhoge onderhoudskosten enzo heeft.
en als de efteing niet zo duur was had jij niet steeds een nieuwe atractie beter nog als de efteling een stuk goedkoper word kan jij over een paar jaar dag dag efteling zeggen want dan vallen de rekeningen niet meer te betalen.

zeker nooit over nagedacht?!
6 May, 08:33
@ Marieke

Ik zeur niet.
Er staat niet voor niets een ?
Tuurlijk snap ik dat ze hoge onderhoudskosten hebben (en waarschijnlijk nog hogere personeelskosten) maar dat boeit eigenlijk niet echt. (al hoe wel de prijzen daar een logisch gevolg van zijn natuurlijk)
6 May, 08:49
ik vind de prijzen van eten en drinken ook absurd hoog , als ik t ga vergelijken met horecagelegenheden hier dan nog hoor.
Neem dan meestal zelf wat lekkere dingen mee en en koop dan uiteindelijk toch nog wel iets maar prijzig is het zeker ....
7 May, 13:10
het is prijzig zoals alle horeca gelegenheden maar kom zelf ook uit de horeca... en als de overheid nu eens zou kappen met al die belastingen en accijnzen, zoals op alcohol, suikerbelasting (jaaja ook dat hebben we) de prijzen van de vergunningen en bijzondere tijden regels etc.. dan zou de gehele horeca een stuk goedkoper kunnen en dus ook en vooral op de efteling en andere pretparken.. dan heb ik het nu alleen over eten en drinken want voor het park zelf komt er heel wat meer bij kijken..
7 May, 20:31
De efteling lijkt duur.... %u20AC 27,- (Overigens is het 'maar' %u20AC 25,- als je via internet je kaartjes koopt)
Ga maar eens een dagje naar de kermis.. veeel duurder..:shock:
Ooit eens opgelet, hoe goed de Efteling er uit ziet in vergelijking met andere parken?? Ze hebben niet voor niets zo vaak prijzen gewonnen.:cheering:
Helaas... moet je wel weer %u20AC 7,- betalen om met je auto van het terrein te komen... maar als je dat weer afzet tegen parkeertarief in de stad... is het weer nada noppes... als je tenminste de gehele dag gaat..
Mijn advies overigens... koop je kaartjes via internet,neem WEL wat eten en drinken mee.. en pak maar 1 consumptie in de Efteling.. en dan hou je de kosten in de hand....:cheers:

Subject Started by  Replies   Last 
Addie
29 yesterday, 18:02
Johnny
27 8 May, 07:15