Member details
 
27 Apr, 16:15, 1612 x viewed no nameSinds een aantal dagen werkt hyves via een nieuw principe. Wie zijn eigen profiel heeft afgeschermd voor alleen vrienden, kan alleen nog maar pagina’s van vrienden bekijken. In het geval je wel profielen van iedereen wilt bekijken, moet je je eigen profiel minimaal toegankelijk maken voor vrienden van vrienden. Hyves hoopt met de verandering de groeiende irritaties over afgeschermde profielen de kop in te drukken. Steeds vaker stuit je bij het surfen namelijk op het zinnetje: 'Dit profiel is helaas niet zichtbaar'.

De nieuwe regeling is begrijpelijk. Hyves is in korte tijd uitgegroeid tot een van de meest bezochte websites van Nederland. Dit succes is voor een groot deel te danken aan het 'gluren bij de buren'. Vooral op een regenachtige zondagmiddag is het klikken op zomaar wat (onbekende) profielen een populair tijdverdrijf. Maar nu steeds meer mensen hun profiel op slot zetten, dreigt hier alweer een eind aan te komen. En dus probeert hyves het tij te keren.

Neemt niet weg dat hyves met de invoering van het nieuwe principe een enorme gok neemt. Immers het merendeel van de mensen hyvet alleen met vrienden of met vrienden van vrienden. In het geval mensen een afgeschermd profiel willen houden is een vriend van een vriend snel genoeg uitgenodigd en is het probleem alweer opgelost. Bovendien denk ik dat veel mensen meer waarde hechten aan hun eigen privacy, dan aan het onbeperkt surfen naar andere profielen. Zeker in het geval mensen niet actief op zoek zijn naar een nieuwe relatie of slechts een profiel hebben voor het delen van familiekiekjes of het krabbelen dan wel mailen met vrienden. Daarnaast zijn er altijd nog mensen die vanwege hun beroep een afgesloten profiel willen houden. Kortom: Het is helemaal niet gezegd dat hyvers die hun profiel nu alleen zichtbaar hebben voor vrienden, dit opeens weer gaan verruimen naar vrienden voor vrienden.

De maatregel zorgt in ieder geval voor een storm aan kritiek. Een topic op de hyvershyve over dit thema leverde al 2300 reacties op. Het merendeel van de mensen reageert negatief. Zelf heb ik begrip voor de argumentatie van HeadQuaters, maar het is de vraag of de maatregel niet een tegengesteld effect zal hebben. Immers het nieuwe principe heeft ook effect voor hyvers die hun profiel wel open hebben staan. Aan mijn statistieken zie ik bijvoorbeeld dat het bezoek aan mijn hyve sinds de invoering van het nieuwe systeem met bijna 50 procent is gedaald. En U begrijpt: Minder lezers, minder reacties, minder lol. Als deze trend zich doorzet dan heeft hyves pas echt een probleem.



Remy van Mannekes

Vaste lezer?
Surf naar www.remyvanmannekes.hyves.nl
en meld je aan! Check out other blogs here!Remy van Mannekes
   Flag as offensive
Tags (i)
The owner of the photo/video/blog can see who posted the tag, and only friends are allowed to tag. Max. 10 tags per photo/video/blog.
 
22 Jun, 18:31
Ik ben het dus helemaal eens met mijn voorganger. Mensen met een gesloten profiel zal ik niet missen. Als ze bij mij willen kijken, nodigen ze me maar uit. Moet ik ook bij hun.

Note: Raymond heeft aangekondigd dat de verandering niet teruggedraaid zal worden omdat het aantal gesloten profielen met de helft is afgenomen.:-d
20 Jun, 11:07
Idd na een tijdje ben ik ook tot de Conclusie gekomen dat het bezoekers aantal sterk is terug gelopen op mn profiel, maar toch sta ik achter het beleid van hyves, jammer dan maar wat minder bezoekers,maar de bezoekers met hun afgeschermde profielen ,zal ik niet missen;-)
kortom ik zit er voor geen meter mee ;-) :-p have a Nice day ;-)
1 Jun, 23:06
Ja ik vind dat ook heel logisch,wat ik ook ergerlijk vind is als iemand mij belt op mijn mobiel en ik mag degene zijn of haar nummer niet zien,meestal neem ik hem dan gewoon ook niet op.Vroeger toen je nog van die ouwe telefoons had zonder nummerherkenning waren er ook vaak van die mensen die mij beldden en dan eerst naar mijn naam vroegen en dan daarna pas hun naam zeidden.Als ze dan vroegen "met wie spreek ik?"Dan beantwoordde ik gewoon het met dezelfde vraag "met wie spreek ik?"Vaak was men dan verrast en soms hingen ze snel weer op of ontstond er een discussie van wie nou eerder zijn of haar naam moest zeggen.Als ik iemand bel zeg ik ook gewoon Hallo u spreekt met Harry Szennyei enz..Laat gewoon ff zien wie je bent zeg!Dus ja goeie zaak als iemand zijn of haar profiel afschermd moet ie ook niet stiekum kunnen gluren door het gaatje van de schutting naar de buren!Het heeft iets achterbaks..(eerlijk gezegd vraag ik mezelf nu ook af hoe ik mijn eigen profiel heb ingesteld,ik weet niet helemaal hoe het werkt nog,dus mocht mijn profiel toch afgeschermd zijn voor iedereen dan moet ik daar maar even verandering in brengen,wil iemand dat even voor mij checken en het me laten weten?)
21 May, 02:03
DINI ZEGT:"Ik vind het normaal dat iedereen je profiel kan zien Anders kan je toch net zo goed via een skype, yahoomsn of windows msn chatten en gewoon je fotos opsturen via email
Waarvoor ben je dan op hyves Blijf dan maar gewoon achter je pc zitten met je email dat moet dan toch echt genoeg zijn "

JA DINI JE HEBT HELEMAAL GELIJK!!! IK WIL EVEN GLUREN BIJ IEMAND HAHAHA, GEWOON JE HYVE OPEN ZETTEN VOOR HYVERS , DAN KAN JE TOCH DE SFEER PROEVEN OF IEMAND'S INTERESSE ZIEN, IEMAND ZEGT": lET'S HYVE,' IK KEN DIE PERSOON NIET EN GA EFFE KIJKEN, IK GA NIET ZOMAAR JA ROEPEN! TOCH!
DUS MENSEN DOE NIET INGEWIKKELD MET JE AFGESCHERMDE HYVE, ALS ER MENSEN KOMEN EN DIE KEN JE NIET EN DAN LEER JE ZE KENNEN EN GROEPEN SELECTEREN ZICH ALTIJD UIT EN DAT KAN OOK NIET ANDERS, WANT ALS JE 100 LEDEN HEBT, IK KAN DAT NIET BIJHOUDEN , IK ZIT NIET ELKE DAG OP HYVES, DUS TJA DAN VALLEN ALTIJD MENSEN BUITEN JE BOOT, HELAAS, IK KAN GEEN 100 LEDEN BIJHOUDEN EN OVERAL LANGS GAAN, IS DAAR GEEN BEGRIP VOOR JAMMER DAN!!


GROETELS!:boogie: :boogie: :boogie:
6 May, 00:25
Ik kom steeds minder afgeschermde profielen tegen. Dus mijn vrees van een week geleden was ongegrond.
6 May, 00:22
Ik kan me wel voorstellen dat mensen hun profiel op prive zetten. Daar zullen ze vast wel een rede voor hebben.

Aan de andere kant erger ik me ook dood aan mensen die krabbels sturen waar ik dan weer niet op kan reageren omdat hun profiel op prive staat. En sommige van die krabbels zijn echt niet leuk.

Ik heb zelf mijn profiel op open staan en alles afgeschermt waarvan ik niet wil dat niet vrienden het lezen.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat er veel mensen zijn die klagen over deze nieuwe maatregel en zeggen dat ze weg gaan. Maar ik heb bij veel van die mensen gekeken (of ze nou op prive stonden of niet) en ze hebben zichzelf toch mooi niet verwijdert. Dus blijkbaar vinden ze het toch niet zo erg.:-s
5 May, 18:05
ik vind het niet meer dan normaal dat mensen met een gesloten profiel ook niet bij anderen kunnen, want zij willen alleen maar hyven met vrienden, waarom moeten ze dan op een profiel zitten dat ze niet kennen, dus ik begrijp eerlijk gezegd alle commotie niet, en de buzz, wel ik vind die reuze handig, zo kan ik interessante blogs , zoals deze ontdekken, die ik anders nooit zou gevonden hebben, ... en ook, zo kan ik terugvinden waar ik de vorige dag ook weer een vraag had geschreven , van een hyve bv...
5 May, 00:12
'omdat IK wel graag de krabbels bij iemand anders wil lezen, en ik weet zeker dat jij dat ook graag wilt. Anders had je niet gekozen voor een hyvespagina. Toch? De reden dat ik hem niet helemaal openbaar heb, is omdat mensen je dan een loer kunnen draaien, met een fake hyves... Nu kunnen alleen mensen met een echte pagina binnen komen.'

Hier gaat het mis met jou ouwe. Leuk dat jij hyves wil gebruiken voor de niches van jouw genoegten. Jij en Dutroux zien legio mogelijkheden bij een anoniem netwerk. De rest van ons wil alleen communiceren met onze vrienden.

Joch
4 May, 22:00
OMG. Even mijn notificaties uitzetten.
4 May, 21:47
Dini,

Maak er nou geen principe kwestie van. Principes zijn voor klassenboekdragers. Er wordt sowieso veel gezeken in dit voyeuristische netwerk. Een mens kan zelf beslissen hoeveel hij vrijgeeft. 'Als je wilt kijken moet je evenveel laten zien' slaat natuurlijk nergens op.

Joch
4 May, 20:56
Nog een laatste opmerking toch wel een heel heel laag pourcentage van mensen die negatief reageren als je het totaal aantal van de hyves leden neemt wat is nou een aantal van 2300 reacties Belachelijk weinig(en niet allen zijn negatief,je ziet het de meeste hier zijn zelf positief!!!)
Leve hyves en leve de openheid
4 May, 20:50
Een ding snap ik niet als je niet wilt dat anderen je profiel zien Okey dat is je goed recht, maar leg mij eens uit waarom willen die gesloten profielen dan toch wel bij de anderen kijken????????????????
Dan is het toch normaal dat dat niet kan Je zou het uit principe niet eens willen en moeten doen. Waar is dan je respect voor de anderen en hun privecy? Dus echt het is een eerlijk principe jij op slot okey maar dan wij ook voor jou op slot:please:
4 May, 20:35
je beschrijft een situatie, is dit een HAVO werkstukje?
4 May, 12:48
Jacqueline: heel duidelijk verhaal.
Maar ik blijf me afvragen wat er onveilig zou zijn als ik bijvoorbeeld foto's van mijn familie of mijn hondje op internet zet.

Ben ik naief? of gewoon relaxed. Komt er een enge man aan de deur die opgewonden is geraakt van mijn vakantie kiekjes? Die had dan kunnen zien dat ik getrouwd ben met een man die dan waarschijnlijk ook thuis is...
of krijg ik een heuse stalker. berichten?
Ik ben vrienden met AL (:-| ) mijn exen, dus die mogen ook snuffelen op mijn profiel tot ze ruzie krijgen met hun nieuwe vriendin.

Mensen die ik van mijn werk ken (ouders van clientjes) krijgen een vriendelijk berichtje terug, ook geen ramp. Ik verdien er wel mijn geld mee, waarom ze dan negeren op hyves.

Het is mooi weer, ik ga erover nadenken.
4 May, 11:13
Met mijn laatste zin doelde ik op het feit als de meerderheid inderdaad kiest voor privacy en iedereen alleen in zijn eigen kringetje blijft hangen. Ik zag het de eerste dagen aan mijn bezoekerscijfers die toen duidelijk lager lagen. Inmiddels heb ik het idee dat veel mensen hun profiel toch weer voor een deel open hebben gezet. Immers je kunt ook bepaalde gedeeltes afsluiten, zoals krabbels, foto's of blogs. Doordat dat nu bekender wordt gaan steeds meer mensen daartoe over i.p.v hun hele profiel af te sluiten.

En wat betreft je laatste optie. Je hyve tijdelijk aan niemand laten zien kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn als je gaat solliciteren, of als je je hyve van een nieuwe vormgeving wil voorzien, maar niet wilt dat mensen tussentijds de vorderingen zien.